Thursday, March 05, 2009





si katak itu

minggu lepas, aku bangun tidur dalam jam 5 pagi.
dalam perjalanan ke bilik air, ternampak sesuatu sedang bergerak-gerak
setelah memfokuskan mata dengan betul
rupa-rupanya seekor katak sedang 'bersiar-siar' dalam rumah.
"erm.. katak bertuah!"

memikirkan bala bencana yang bakal ditanggung jika si katak ini bertemu dengan si anak...
terpaksalah melakukan aktiviti 'menghalau katak di pagi buta'..
akhirnya si katak terperangkap di bilik stor..
aku cekup si katak dengan tangan.. lalu letak di hadapan rumah..
agak gatal tangan terkena cecair dari badan katak itu.

pada petang itu, aku bercangkul di hadapan rumah..
dalam semak itu, aku terjumpa katak tadi..
"aku ada jodoh dengan katak ni.."

3 comments:

Cursive said...

eeiii.. saye geli untuk memegang katak.. bukan takut, tapi geli gelemam..

FastRi said...

haaa.. tahu tak katak pun pandai korek tanah. buat tempat tido. tensen aku, katak selalu gali tanah dan tido agaknya dalam polibag tanaman aku.

aku katak katak ni kang

3040 said...

salam.....
bila katak ni teringat pada ular. bila teringat ular teringat zaman-zaman jahilliyyah........ hehehe